usługi wykonuje personel z wieloletnim doświadczeniem w branży
samochodowej
porady techniczne gratis
Badanie i regulacja geometrii kół
Konstrukcja zawieszenia pojazdów podlega stałemu rozwojowi. Co roku na rynek wprowadzane są nowe samochody, które zapewniając większe bezpieczeństwo i lepszy komfort jazdy, stawiają jednocześnie coraz większe wymagania pomiarom ustawienia kół. Skuteczny pomiar zależy od dwóch istotnych składników: prawidłowego wyposażenia technicznego oraz aktualnych informacji o pojeździe. Wymagania te spełniają opracowane przez firmę Bosch nowe systemy do badania geometrii zawieszenia.
Nowa generacja systemu do badania geometrii zawieszenia jest dostępna w różnych wersjach - od modelu podstawowego FWA 4310 z sześcioma czujnikami CCD i przewodową transmisją danych do modelu topowego FWA 4437 z ośmioma czujnikami CCD, transmisją bezprzewodową i czujnikami kompensacji bicia obręczy. W systemie FWA zastosowano technologię wykorzystującą cyfrowe kamery CCD 20° (Charge Coupled Device), co przyspiesza pomiar wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Wiele pojazdów można badać z użyciem obrotnic mechanicznych. Jedynie, gdy zachodzi konieczność pomiaru maksymalnego kąta skrętu kół, trzeba skorzystać z obrotnic elektronicznych. Wszystkie nowe FWA dysponują możliwością podłączenia obrotnic elektronicznych. Ponadto wydajność kamer pozwala mierzyć pojazdy o rozstawie osi do 6,5 metra, czyli także aut dostawczych. FWA otrzymały obszerne oprogramowanie z wieloma danymi fabrycznymi i wskazówkami regulacyjnymi umożliwiającymi łatwą obsługę. Baza danych obejmuje około 20 tys. pojazdów i może być indywidualnie rozszerzana przez użytkownika. Dostępna w opcji aktualizacja pozwala okresowo wprowadzać nowe modele pojazdów.
Podczas dokonywania korekty geometrii można korzystać z wielu pomocnych wskazówek. Dzięki przejrzystemu interfejsowi, o typowej dla Windows strukturze, obsługa programu jest bardzo prosta. Dodatkowo możliwy jest wybór między prowadzeniem przez procedurę z pomiarem wielkości wejściowych i wyjściowych, szybkim pomiarem bez skręcania kół potrzebnego do wyznaczenia kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy lub wybiórczym pomiarem określonych wielkości. Osiem czujników umożliwia pomiar w zasięgu 360°, co pozwala dodatkowo sprawdzać ustawienie osi tylnej, podczas gdy system sam się kontroluje. Użytkownik otrzymuje informacje o takich wielkościach, jak: zbieżność (całkowita i połówkowa), różnica kąta skrętu kół, odchylenie osi geometrycznej, pochylenie koła, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, pochylenie sworznia zwrotnicy, przestawienie kół, różnica rozstawu osi, przestawienie osi, przesunięcie osi oraz różnica rozstawu kół. Zakres wielkości zależy od wersji urządzenia. Dokładność pomiaru sięga 2 minut kątowych. FWA są urządzeniami mobilnymi i kompaktowymi. W składzie zestawu znajdują się: wózek do przechowywania wszystkich głowic pomiarowych i najważniejszego wyposażenia, komputer sterujący, monitor TFT i kolorowa drukarka atramentowa, głowice pomiarowe, kabel podłączeniowy, uniwersalne zaciski szybkomocujące, zestaw obrotnic mechanicznych, blokada koła kierownicy, blokada pedału hamulca oraz pakiet oprogramowania z danymi fabrycznymi.
Serwis ogumienia
Nasz serwis posiada dwie wyważarki oraz dwie montażownice marki UNI-TROL.
Są to najnowocześniejsze urządzenia tego typu, dzięki czemu jakość wykonywanych przez nas usług stoi na wysokim poziomie.
Oferujemy całoroczne przechowywanie opon.
Nasza stacja proponuje także serwis ogumienia typu Run Flat.
Opony Run Flat pozwalają na kontynuowanie jazdy pomimo utraty ciśnienia w kole, np. na skutek przebicia ogumienia. Jazda zazwyczaj obwarowana jest ograniczeniami (limit prędkości i odległości), ale w każdym razie pozwala dotrzeć do warsztatu wulkanizacyjnego.
Bezpieczna technologia, groźni partacze
Jednak ogumienie tego typu stosuje się przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa. Szczególnie w autach o wysokich osiągach liczy się nie tyle możliwość dojazdu do warsztatu bez wymiany koła, ile utrzymanie toru jazdy nawet po przebiciu opony! Ta właściwość nowoczesnego ogumienia może decydować o życiu pasażerów. Tymczasem w Niemczech, gdzie opony Run Flat są bardziej popularne niż w Polsce, eksperci z branży oponiarskiej odnotowują dużo wypadków, których przyczyną są uszkodzenia opon tego typu.
Czyżby bezpieczna technologia zawodziła w praktyce?
Nie - jak zwykle winę ponosi człowiek! Okazuje się, że nowe ogumienie wytrzymuje jazdę w trudnych warunkach i uszkodzenia bieżnika, ale nie brak profesjonalizmu przy zakładaniu. Opony typu Run Flat mają znacznie grubszą boczną ścianę oraz stopkę (fragment, który chowa się w feldze). Dlatego do ich montażu potrzebne są specjalne maszyny. Niestety, nie wszyscy wulkanizatorzy o tym wiedzą. A jeśli nawet wiedzą, to nie przyznają się do tego klientom, tylko próbują na siłę zakładać takie opony przy użyciu zwykłych, znacznie tańszych montażownic. Zazwyczaj się to nawet udaje, a przynajmniej tak to wygląda na pierwszy rzut oka.
W rzeczywistości bardzo często dochodzi do uszkodzenia elementów nośnych opony. Trudno to zauważyć, bo zniszczona część ukryta jest pod krawędzią felgi. Usterka ujawnia się zwykle dopiero po pewnym czasie, najczęściej w sytuacji krytycznej, kiedy opona jest mocno obciążona, np. w czasie wykonywania gwałtownych manewrów czy przy dużej szybkości. Znane są np. przypadki, kiedy do rozerwania opony doszło przy prędkości 250 km/h.
Szukajmy fachowców z dobrym sprzętem
Wszyscy właściciele samochodów z oponami Run Flat powinni pamiętać o tym, że nie wolno ich zakładać gdziekolwiek. Przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z usługi warsztatu wulkanizacyjnego należy zapytać wprost, czy jest on wyposażony w specjalną montażownicę do opon typu Run Flat. Jeżeli usłyszymy odpowiedź: "nie mamy, ale damy radę", to dla własnego bezpieczeństwa lepiej poszukać innego warsztatu. Ogumienie Run Flat może być stosowane tylko w autach przystosowanych do tego fabrycznie. Może wymagać m.in. specjalnych felg, a nawet dopasowania zawieszenia do innych właściwości jezdnych takich opon.
Zdaniem eksperta:Mimo wyglądu zbliżonego do zwykłych opon ogumienie typu Run Flat powinno być montowane przez odpowiednio przeszkolonych pracowników i przy użyciu specjalnego sprzętu. Bez spełnienia tych warunków nie da się ich zamontować w sposób zapewniający późniejsze bezpieczeństwo użytkowania. Radzę starannie wybierać serwis, któremu powierzymy obsługę takiego ogumienia. - Piotr Chojnacki, Serwis RADIAL
Mechanika w pełnym zakresie
W zakresie usług mechanicznych oferujemy:
przeglądy okresowe - serwis olejowy
naprawy samochodów dostawczych
przeglądy pojazdów przed zakupem
naprawy układów jezdnych i zawieszeń
naprawy układów hamulcowych
naprawy głowic silników i układów rozrządu
naprawy główne silników
regulację parametrów pracy silników benzynowych i diesla
regulację początku wtrysku pomp Diesla (Bosch + Lucas)
wymianę sprzęgieł
naprawy mechanicznych skrzyń biegów
wymiany oraz naprawy układów wydechowych
Elektryka i elektronika samochodowa
DIAGOSTYKA
diagnostykę systemów wtryskowych benzynowych i Diesla
diagnozę wszystkich systemów elektronicznych w samochodach
NAPRAWY
Naprawy wszelkiego typu sterowników komputerowych
Naprawy instalacji elektrycznych i elektronicznych
Programowanie centralek AirBag oraz immobiliserów
Naprawy liczników samochodowych
MONTAŻ
autoalarmów
immobiliserów
dodatkowego oświetlenia (halogeny przeciwmgielne i dalekosiężne)
radioodtwarzaczy, odtwarzaczy CD/MP3
systemów głośnomówiących GSM,
centralnych zamków
systemów antynapadowych
Serwis klimatyzacji samochodowej
Naprawa klimatyzacji w samochodach większości marek
Odgrzybianie klimatyzacji metodą chemiczną i ozonową
Kontrola stanu filtra kabinowego
Napełnianie klimatyzacji gazem R134a
Uzupełnianie oleju w układzie klimatyzacji
Przeglądy okresowe
Sprawdzanie szczelności układu
Konserwacja
Diagnostyka komputerowa układu klimatyzacji
Serwis układu hamulcowego
Do układu hamulcowego zaliczamy wszystkie elementy i układy w pojeździe służące do zatrzymania pojazdu. Sprawny układ hamulcowy w naszym samochodzie ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo. Wyróżniamy dwa układy hamulcowe: podstawowy (sterowany za pomocą pedału hamulca, najczęściej układ hydrauliczny), oraz pomocniczy (awaryjny, załączany ręcznie, elektrycznie, lub hydraulicznie).
Do głównych elementów układu hamulcowego zaliczamy: pompę hamulcową, pompę i sterowanie systemu antypoślizgowego, przewody hamulcowe (sztywne i giętkie), zaciski hamulcowe, cylinderki hamulcowe, tarcze, klocki, szczęki i bębny hamulcowe.
Pierwszymi objawami problemów z układem hamulcowym są: zapalenie się kontrolki układu hamulcowego (kontrolka zużycia okładzin, lub kontrolka niskiego stanu płynu hamulcowego), odgłosy metaliczne dowodzące podczas hamowania, piski zgrzyty, wibracje podczas hamowania (zarówno na kierownicy, jak i na pedale hamulca), znoszenie samochodu podczas hamowania, zapadający się pedał hamulca. W naszej ofercie posiadamy części układów hamulcowych do większości samochodów.
W naszym serwisie wykonujemy następujące usługi:
diagnostyka układów hamulcowych,
kontrolę i wymianę płynu hamulcowego (zalecana wymiana przez większość producentów co 2 lata),
wymiana tarcz i klocków hamulcowych,
wymiana cylinderków, szczęk i bębnów hamulcowych,
naprawa hamulca pomocniczego,
diagnostyka układu ABS,
wymiana przewodów hamulcowych,
wymiana i naprawa pomp hamulcowych.
W zakresie usług mechanicznych oferujemy:
przeglądy okresowe - serwis olejowy
naprawy samochodów dostawczych
przeglądy pojazdów przed zakupem
naprawy układów jezdnych i zawieszeń
naprawy układów hamulcowych
naprawy głowic silników i układów rozrządu
naprawy główne silników
regulację parametrów pracy silników benzynowych i diesla
regulację początku wtrysku pomp Diesla (Bosch + Lucas)
wymianę sprzęgieł
naprawy mechanicznych skrzyń biegów
wymiany oraz naprawy układów wydechowych
Czyszczenie filtra cząsteczek stałych (DPF)
W naszym serwisie samochodowym stosujemy technologię firmy TUNAP i wykonujemy profesjonalne czyszczenie filtrów cząstek stałych (tzw. DPF) montowanych w większości w nowoczesnych silników diesla. Jest to jedyna metoda pozwalająca skutecznie usunąć zatykający się filtr umiejscowiony w układzie wydechowym silnika pozwalająca uniknąć kosztownej wymiany. Wszystkie inne metody polegające na usuwaniu DPF'a i emulowaniu-oszukiwaniu komputera sterującego silnikiem są metodami negatywnie wpływające na pracę silnika i jednocześnie w swej konsekwencji zatruwające środowisko. Zdecydowanie odradzamy stosowanie takich metod co w konsekwencji może kosztować nas dużo więcej niż nowy filtr DPF.
Opis technologii
Firma TUNAP, Wolfratshausen stworzyła i zgłosiła do opatentowania preparat do czyszczenia, dzięki któremu zatkane filtry cząstek stałych mogą zostać wyczyszczone. Wymiana filtra nie jest już konieczna. Dla klienta oznacza to obniżenie kosztów, a zarazem zwiększenie jego zadowolenia. Preparat czyszczący zostaje bezpośrednio wtryśnięty przez dostępne otwory na filtr cząstek stałych. Tam rozpuszcza nagromadzoną sadzę, która następnie zostaje spalona w ramach programu regenerującego ręcznie uruchomionego w samochodzie. Nowy zestaw czyszczący filtr cząstek stałych firmy TUNAP składa się z "MP 131 Preparatu do czyszczenia filtra cząstek stałych" oraz "MP 132 Koncentratu spłukującego" i jest już dostępny.
Jeśli samochody jeżdżące na dieslu poruszają się głównie na krótkich odcinkach, filtr cząstek stałych w układzie wydechowym nigdy nie jest lub rzadko bywa wystarczająco ciepły, aby móc spalać zgromadzone tam cząstki sadzy. Skutek: filtr cząstek stałych zatyka się. W takim przypadku automatycznie włącza się pogram regeneracyjny, podczas którego wtryskiwana jest większa ilość paliwa, aby wytworzyć wyższą temperaturę. Jednak podczas określonej pracy silnika, jak np. w ruchu miejskim lub przy długich korkach, regeneracja nie jest możliwa. Jeśli zdarzało się to wielokrotnie, dla filtra cząstek stałych nie było do tej pory żadnego ratunku. Filtr musiał zostać wymieniony.
Firma TUNAP rozpoznała ten problem i jako pierwszy producent stworzyła zestaw do czyszczenia filtra cząstek stałych, dzięki któremu zatkany filtr może zostać wyczyszczony w szybki, łatwy i, w porównaniu z wymianą, znacznie korzystniejszy finansowo sposób.
A tak odbywa się proces czyszczenia: najpierw wymontowuje się czujnik temperatury lub ciśnienia na wydechu. Przez powstały otwór wprowadza się sondę, przez którą bezpośrednio na filtr zostaje wtryśnięty "MP 131 Preparat do czyszczenia filtra cząstek stałych". Powinno się to odbyć w dwóch turach z przerwą ok. 10 minut, aby preparat mógł zadziałać. Następnie filtr spłukany zostaje przez "TUNAP MP 132 Koncentrat spłukujący". Dzięki temu sadza zostaje rozpuszczona i rozłożona po całym filtrze tak, że może zostać spalona w procesie normalnej regeneracji. Po zamontowaniu czujnika serwis musi jeszcze włączyć regenerację manualnie (jeśli nie zostanie włączona automatycznie przez elektronikę silnika). Teraz należy przeprowadzić ok. 20-minutową jazdą próbną.
Cały proces jest przyjazny dla środowiska. Rozpuszczone cząstki sadzy nie trafiają do środowiska, tylko w ramach regeneracji zostają spalone na popiół. Także preparat do czyszczenia odparowuje nie pozostawiając resztek.
Zobacz jak to działa!
Polerowanie lamp samochodowych
Montaż haków holowniczych
Popularność haków holowniczych w Polsce nie maleje. Kiedyś były wykorzystywane np. do mocowania przyczepek towarowych Dziś umożliwiają także wakacyjne wyjazdy z przyczepą kempingową czy rowerami.
Zanim zdecydujemy się na zamontowanie haka holowniczego, musimy sprawdzić, czy w naszym aucie jest to w ogóle możliwe. Nie wszystkie samochody mają bowiem homologację na montaż haków. Przykład stanowią choćby małe FSO Matiz i Daewoo Tico. W zdecydowanej większości pojazdów można jednak montować haki.
Stając przed wyborem rodzaju haka, trzeba wziąć pod uwagę kilka spraw. Po pierwsze, haki produkowane są do konkretnego modelu samochodu - nie ma mowy o ich uniwersalności. Po drugie, musimy wybrać odpowiedni typ haka. Zgodnie z przepisami wszystkie muszą mieć odczepiany zaczep kulowy. Cena haka zależy od sposobu, w jaki ten zaczep można zdjąć. W najtańszych czynność ta nie jest może skomplikowana, ale czasochłonna - trzeba bowiem odkręcić śruby mocujące. Droższym, ale o wiele wyborniejszym rozwiązaniem jest hak z tzw. bagnetowym mocowaniem zaczepu - zaczep kulowy zdejmuje się w kilka sekund bez użycia narzędzi. Jeśli ktoś często jeździ zagranicę również bez przyczepy, warto zainwestować w to drugie rozwiązanie. Zgodnie z przepisami obowiązującymi w większości państw Europy Zachodniej za jazdę z hakiem bez przyczepy płaci się wysokie mandaty. Przepisu tego szczególnie rygorystycznie przestrzega się w Niemczech i Austrii. Hak z łatwo zdejmowanym zaczepem to również dobre rozwiązanie dla właścicieli samochodów reprezentacyjnych. Jeśli nie ciągniemy przyczepy i nie mamy umocowanego na haku bagażnika rowerowego, możemy zaczep schować pod zderzakiem, nie szpecąc auta.
Jak zamontować hak holowniczy?
Najlepszy rozwiązaniem jest udanie się bezpośrednio do serwisu jednocześnie sprzedającego i montującego haki. Lepiej oddać auto w ręce specjalistów - choć sam montaż nie jest trudny, to jednak nie da się uniknąć ingerencji w instalację elektryczną. Montaż w zależności od modelu auta i rodzaju haka trwa od 1 do 3 godzin.
Po zamontowaniu haka czekają nas jeszcze wizyty w stacji diagnostycznej oraz wydziale komunikacji - taką zmianę konstrukcyjną trzeba odnotować w dowodzie rejestracyjnym auta. Wizyta w uprawnionej stacji kontroli pojazdów i uzyskanie odpowiedniego zaświadczenia to koszt 35 zł. Z tym dokumentem udajemy się do odpowiedniego wydziału komunikacji, gdzie wpis w dowodzie rejestracyjnym otrzymamy już za darmo.
Wymiana szyb samochodowych
Uszkodzenia szyb samochodowych są powszechnym zjawiskiem, często zaskakującym kierowców
w trasie. Najczęściej pęknięcia i stłuczenia szyb, dotyczą szyb czołowych - przypadki zbicia szyby bocznej, czy tylnej są statystycznie rzadsze.
Żadnego rodzaju uszkodzenia na szybie nie wolno ignorować i najlepiej udać się jak najszybciej do specjalistycznego punktu pomocy. Potwierdza to fakt, że jazda z uszkodzoną szybą samochodową jest karana przez policję. Można jednak, w granicach rozsądku, przemieścić się do najbliższego punktu pomocy.
Jeśli decydujemy się na jazdę z uszkodzoną szybą, musimy mieć świadomość tego, że jest ona dużym zagrożeniem dla naszego bezpieczeństwa i, w związku z tym, zachować wyjątkową ostrożność. W przypadku każdego uszkodzenia szyby, jej wytrzymałość mechaniczna zostaje mocno osłabiona. W sytuacji kolizji szyba taka może nie utrzymać naporu poduszek powietrznych w odpowiedniej pozycji, a co za tym idzie - poduszki powietrzne nie zapewnią bezpieczeństwa ludzi, znajdujących się w samochodzie. Zignorowanie uszkodzenia szyby wiąże się zatem z bardzo dużym ryzykiem.
Nasza firma oferuje profesjonalną wymianę szyb samochodowych. Montujemy szyby najwyższej jakości, dzięki czemu możecie Państwo być spokojnymi o swoje bezpieczeństwo.