Odwiedziny: Dzisiaj: 35 |
Serwis samochodowy
Badanie i regulacja geometrii kółKonstrukcja zawieszenia pojazdów podlega stałemu rozwojowi. Co roku na rynek wprowadzane są nowe samochody, które zapewniając większe bezpieczeństwo i lepszy komfort jazdy, stawiają jednocześnie coraz większe wymagania pomiarom ustawienia kół. Skuteczny pomiar zależy od dwóch istotnych składników: prawidłowego wyposażenia technicznego oraz aktualnych informacji o pojeździe. Wymagania te spełniają opracowane przez firmę Bosch nowe systemy do badania geometrii zawieszenia. Nowa generacja systemu do badania geometrii zawieszenia jest dostępna w różnych wersjach - od modelu podstawowego FWA 4310 z sześcioma czujnikami CCD i przewodową transmisją danych do modelu topowego FWA 4437 z ośmioma czujnikami CCD, transmisją bezprzewodową i czujnikami kompensacji bicia obręczy. W systemie FWA zastosowano technologię wykorzystującą cyfrowe kamery CCD 20° (Charge Coupled Device), co przyspiesza pomiar wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Wiele pojazdów można badać z użyciem obrotnic mechanicznych. Jedynie, gdy zachodzi konieczność pomiaru maksymalnego kąta skrętu kół, trzeba skorzystać z obrotnic elektronicznych. Wszystkie nowe FWA dysponują możliwością podłączenia obrotnic elektronicznych. Ponadto wydajność kamer pozwala mierzyć pojazdy o rozstawie osi do 6,5 metra, czyli także aut dostawczych. FWA otrzymały obszerne oprogramowanie z wieloma danymi fabrycznymi i wskazówkami regulacyjnymi umożliwiającymi łatwą obsługę. Baza danych obejmuje około 20 tys. pojazdów i może być indywidualnie rozszerzana przez użytkownika. Dostępna w opcji aktualizacja pozwala okresowo wprowadzać nowe modele pojazdów.
Podczas dokonywania korekty geometrii można korzystać z wielu pomocnych wskazówek. Dzięki przejrzystemu interfejsowi, o typowej dla Windows strukturze, obsługa programu jest bardzo prosta. Dodatkowo możliwy jest wybór między prowadzeniem przez procedurę z pomiarem wielkości wejściowych i wyjściowych, szybkim pomiarem bez skręcania kół potrzebnego do wyznaczenia kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy lub wybiórczym pomiarem określonych wielkości. Osiem czujników umożliwia pomiar w zasięgu 360°, co pozwala dodatkowo sprawdzać ustawienie osi tylnej, podczas gdy system sam się kontroluje. Użytkownik otrzymuje informacje o takich wielkościach, jak: zbieżność (całkowita i połówkowa), różnica kąta skrętu kół, odchylenie osi geometrycznej, pochylenie koła, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, pochylenie sworznia zwrotnicy, przestawienie kół, różnica rozstawu osi, przestawienie osi, przesunięcie osi oraz różnica rozstawu kół. Zakres wielkości zależy od wersji urządzenia. Dokładność pomiaru sięga 2 minut kątowych. FWA są urządzeniami mobilnymi i kompaktowymi. W składzie zestawu znajdują się: wózek do przechowywania wszystkich głowic pomiarowych i najważniejszego wyposażenia, komputer sterujący, monitor TFT i kolorowa drukarka atramentowa, głowice pomiarowe, kabel podłączeniowy, uniwersalne zaciski szybkomocujące, zestaw obrotnic mechanicznych, blokada koła kierownicy, blokada pedału hamulca oraz pakiet oprogramowania z danymi fabrycznymi. Serwis ogumieniaNasz serwis posiada dwie wyważarki oraz dwie montażownice marki UNI-TROL.
Są to najnowocześniejsze urządzenia tego typu, dzięki czemu jakość wykonywanych przez nas usług stoi na wysokim poziomie. Opony Run Flat pozwalają na kontynuowanie jazdy pomimo utraty ciśnienia w kole, np. na skutek przebicia ogumienia. Jazda zazwyczaj obwarowana jest ograniczeniami (limit prędkości i odległości), ale w każdym razie pozwala dotrzeć do warsztatu wulkanizacyjnego. Bezpieczna technologia, groźni partacze Czyżby bezpieczna technologia zawodziła w praktyce? Szukajmy fachowców z dobrym sprzętem Mechanika w pełnym zakresie
W zakresie usług mechanicznych oferujemy: Elektryka i elektronika samochodowa
DIAGOSTYKA NAPRAWY MONTAŻ Serwis klimatyzacji samochodowej
Serwis układu hamulcowego
Do układu hamulcowego zaliczamy wszystkie elementy i układy w pojeździe służące do zatrzymania pojazdu. Sprawny układ hamulcowy w naszym samochodzie ma ogromny wpływ na bezpieczeństwo. Wyróżniamy dwa układy hamulcowe: podstawowy (sterowany za pomocą pedału hamulca, najczęściej układ hydrauliczny), oraz pomocniczy (awaryjny, załączany ręcznie, elektrycznie, lub hydraulicznie).
W naszym serwisie wykonujemy następujące usługi:
W zakresie usług mechanicznych oferujemy: Czyszczenie filtra cząsteczek stałych (DPF)W naszym serwisie samochodowym stosujemy technologię firmy TUNAP i wykonujemy profesjonalne czyszczenie filtrów cząstek stałych (tzw. DPF) montowanych w większości w nowoczesnych silników diesla. Jest to jedyna metoda pozwalająca skutecznie usunąć zatykający się filtr umiejscowiony w układzie wydechowym silnika pozwalająca uniknąć kosztownej wymiany. Wszystkie inne metody polegające na usuwaniu DPF'a i emulowaniu-oszukiwaniu komputera sterującego silnikiem są metodami negatywnie wpływające na pracę silnika i jednocześnie w swej konsekwencji zatruwające środowisko. Zdecydowanie odradzamy stosowanie takich metod co w konsekwencji może kosztować nas dużo więcej niż nowy filtr DPF. Opis technologiiFirma TUNAP, Wolfratshausen stworzyła i zgłosiła do opatentowania preparat do czyszczenia, dzięki któremu zatkane filtry cząstek stałych mogą zostać wyczyszczone. Wymiana filtra nie jest już konieczna. Dla klienta oznacza to obniżenie kosztów, a zarazem zwiększenie jego zadowolenia. Preparat czyszczący zostaje bezpośrednio wtryśnięty przez dostępne otwory na filtr cząstek stałych. Tam rozpuszcza nagromadzoną sadzę, która następnie zostaje spalona w ramach programu regenerującego ręcznie uruchomionego w samochodzie. Nowy zestaw czyszczący filtr cząstek stałych firmy TUNAP składa się z "MP 131 Preparatu do czyszczenia filtra cząstek stałych" oraz "MP 132 Koncentratu spłukującego" i jest już dostępny. Jeśli samochody jeżdżące na dieslu poruszają się głównie na krótkich odcinkach, filtr cząstek stałych w układzie wydechowym nigdy nie jest lub rzadko bywa wystarczająco ciepły, aby móc spalać zgromadzone tam cząstki sadzy. Skutek: filtr cząstek stałych zatyka się. W takim przypadku automatycznie włącza się pogram regeneracyjny, podczas którego wtryskiwana jest większa ilość paliwa, aby wytworzyć wyższą temperaturę. Jednak podczas określonej pracy silnika, jak np. w ruchu miejskim lub przy długich korkach, regeneracja nie jest możliwa. Jeśli zdarzało się to wielokrotnie, dla filtra cząstek stałych nie było do tej pory żadnego ratunku. Filtr musiał zostać wymieniony. Firma TUNAP rozpoznała ten problem i jako pierwszy producent stworzyła zestaw do czyszczenia filtra cząstek stałych, dzięki któremu zatkany filtr może zostać wyczyszczony w szybki, łatwy i, w porównaniu z wymianą, znacznie korzystniejszy finansowo sposób. A tak odbywa się proces czyszczenia: najpierw wymontowuje się czujnik temperatury lub ciśnienia na wydechu. Przez powstały otwór wprowadza się sondę, przez którą bezpośrednio na filtr zostaje wtryśnięty "MP 131 Preparat do czyszczenia filtra cząstek stałych". Powinno się to odbyć w dwóch turach z przerwą ok. 10 minut, aby preparat mógł zadziałać. Następnie filtr spłukany zostaje przez "TUNAP MP 132 Koncentrat spłukujący". Dzięki temu sadza zostaje rozpuszczona i rozłożona po całym filtrze tak, że może zostać spalona w procesie normalnej regeneracji. Po zamontowaniu czujnika serwis musi jeszcze włączyć regenerację manualnie (jeśli nie zostanie włączona automatycznie przez elektronikę silnika). Teraz należy przeprowadzić ok. 20-minutową jazdą próbną. Cały proces jest przyjazny dla środowiska. Rozpuszczone cząstki sadzy nie trafiają do środowiska, tylko w ramach regeneracji zostają spalone na popiół. Także preparat do czyszczenia odparowuje nie pozostawiając resztek. Zobacz jak to działa!Polerowanie lamp samochodowychMontaż haków holowniczychPopularność haków holowniczych w Polsce nie maleje. Kiedyś były wykorzystywane np. do mocowania przyczepek towarowych Dziś umożliwiają także wakacyjne wyjazdy z przyczepą kempingową czy rowerami. Zanim zdecydujemy się na zamontowanie haka holowniczego, musimy sprawdzić, czy w naszym aucie jest to w ogóle możliwe. Nie wszystkie samochody mają bowiem homologację na montaż haków. Przykład stanowią choćby małe FSO Matiz i Daewoo Tico. W zdecydowanej większości pojazdów można jednak montować haki. Stając przed wyborem rodzaju haka, trzeba wziąć pod uwagę kilka spraw. Po pierwsze, haki produkowane są do konkretnego modelu samochodu - nie ma mowy o ich uniwersalności. Po drugie, musimy wybrać odpowiedni typ haka. Zgodnie z przepisami wszystkie muszą mieć odczepiany zaczep kulowy. Cena haka zależy od sposobu, w jaki ten zaczep można zdjąć. W najtańszych czynność ta nie jest może skomplikowana, ale czasochłonna - trzeba bowiem odkręcić śruby mocujące. Droższym, ale o wiele wyborniejszym rozwiązaniem jest hak z tzw. bagnetowym mocowaniem zaczepu - zaczep kulowy zdejmuje się w kilka sekund bez użycia narzędzi. Jeśli ktoś często jeździ zagranicę również bez przyczepy, warto zainwestować w to drugie rozwiązanie. Zgodnie z przepisami obowiązującymi w większości państw Europy Zachodniej za jazdę z hakiem bez przyczepy płaci się wysokie mandaty. Przepisu tego szczególnie rygorystycznie przestrzega się w Niemczech i Austrii. Hak z łatwo zdejmowanym zaczepem to również dobre rozwiązanie dla właścicieli samochodów reprezentacyjnych. Jeśli nie ciągniemy przyczepy i nie mamy umocowanego na haku bagażnika rowerowego, możemy zaczep schować pod zderzakiem, nie szpecąc auta. Jak zamontować hak holowniczy?Najlepszy rozwiązaniem jest udanie się bezpośrednio do serwisu jednocześnie sprzedającego i montującego haki. Lepiej oddać auto w ręce specjalistów - choć sam montaż nie jest trudny, to jednak nie da się uniknąć ingerencji w instalację elektryczną. Montaż w zależności od modelu auta i rodzaju haka trwa od 1 do 3 godzin. Po zamontowaniu haka czekają nas jeszcze wizyty w stacji diagnostycznej oraz wydziale komunikacji - taką zmianę konstrukcyjną trzeba odnotować w dowodzie rejestracyjnym auta. Wizyta w uprawnionej stacji kontroli pojazdów i uzyskanie odpowiedniego zaświadczenia to koszt 35 zł. Z tym dokumentem udajemy się do odpowiedniego wydziału komunikacji, gdzie wpis w dowodzie rejestracyjnym otrzymamy już za darmo. Wymiana szyb samochodowychUszkodzenia szyb samochodowych są powszechnym zjawiskiem, często zaskakującym kierowców w trasie. Najczęściej pęknięcia i stłuczenia szyb, dotyczą szyb czołowych - przypadki zbicia szyby bocznej, czy tylnej są statystycznie rzadsze. Żadnego rodzaju uszkodzenia na szybie nie wolno ignorować i najlepiej udać się jak najszybciej do specjalistycznego punktu pomocy. Potwierdza to fakt, że jazda z uszkodzoną szybą samochodową jest karana przez policję. Można jednak, w granicach rozsądku, przemieścić się do najbliższego punktu pomocy. Jeśli decydujemy się na jazdę z uszkodzoną szybą, musimy mieć świadomość tego, że jest ona dużym zagrożeniem dla naszego bezpieczeństwa i, w związku z tym, zachować wyjątkową ostrożność. W przypadku każdego uszkodzenia szyby, jej wytrzymałość mechaniczna zostaje mocno osłabiona. W sytuacji kolizji szyba taka może nie utrzymać naporu poduszek powietrznych w odpowiedniej pozycji, a co za tym idzie - poduszki powietrzne nie zapewnią bezpieczeństwa ludzi, znajdujących się w samochodzie. Zignorowanie uszkodzenia szyby wiąże się zatem z bardzo dużym ryzykiem. Nasza firma oferuje profesjonalną wymianę szyb samochodowych. Montujemy szyby najwyższej jakości, dzięki czemu możecie Państwo być spokojnymi o swoje bezpieczeństwo. |